Followers

Wednesday, November 21, 2012

merapatkan hubungan kekeluargaan

apa yang aku nak ceritakan kat sini adalah pasal aku, ayah dan adik last aku bermain bowling buat kali pertamanya bersama-sama...*adik kedua aku bizi kerja so so so tak dapat join* maybe next time dia berkesempatan join...



aku sebenarnya dah memang nak main sangat bowling ni..tak tahulah kenapa tetiba mood nak main bowling ni datang...aku ingatkan kalau aku offer ayah dengan adik aku dorang tak nak join..tapi rupa-rupanya dorang begitu teruja!waaaa....best betul...syok!syok!hehehe!ayah dengan adik aku ON JER!emak aku pulak??kalau pergi main bowling siang hari dia nak join, tapi kalau malam hari??so sorry sebab dia nak layan cerita korea kat astro...boleh???hahahaha...tak mengapa emak, next time jugak lah ye...


sedikit sejarah latar belakang permainan bowling kita orang tahun ini setelah dirisik-risik...

aku..????beberapa kali jugak lah pernah bermain...
ayah aku...???lama sudah tak main, tapi tahun ni ada sekali dia join dengan kawan-kawan sekerja dia..
adik last aku..??sudah dua kali main tahun ini...

so, kalau ikut sejarah tahun ini, comfirm aku lebih terer sikit dari ayah dan adik aku..kan??beberapa kali pernah bermain maksudnya banyak kali jugak lah aku main bowling....hehehe...


kita orang main dua game..ok lah tu permulaan kita orang main bersama...best!
ni keputusan markahnya...aku menang game pertama...hahaha!

E : epul*adik last aku*

D : dinz*ayah aku*

K : Kyo * nama glamour memang tak nak kalah....hahaha!*

terer tak??memang tak lah..sikit je skor aku kalau nak dibandingkan dengan shalin zulkefli...huhu!
game kedua aku melingkup jatuh kalah dengan ayah aku...huhuhu..dan yang paling best adik aku dua-dua game lingkup kalah....hahaha!apa lagi???kena bahan lah adik last aku tu...hahahaha!


aku : cepol, ko kena tusyen bowling baru boleh lawan abang
cepol : elehhh...
ayah : ayah baru main 20peratus je dah menang*perhhh..lebih ni*
cepol : banyak lah 20peratus..
aku : tangan ko tu senget..kena training lagi dua tahun baru boleh menang dengan abang
cepol : *tunduk sambil buat muka tak puas hati*
ayah : ayah dulu champion bowling*perhhh!tak nak kalah ayak aku ni..haha!*
cepol : bila nak repeat game balik??
aku dan ayah : hahahahahaha....training dulu banyak-banyak baru repeat balik..


memang seharian plus dua tiga hari adik last aku kena bahan dengan aku dan ayah...kita orang asyik perli-perli dia kalah je...hehehe..kita orang kasi ayat bakar kaw-kaw punya....bagi dia tak sabar-sabar nak repeat game balik....

yang paling best bila balik rumah malam tu emak aku semacam dah tahu-tahu adik last aku tu kalah....hahaha!emak aku pun nak up-up cerita jugak lah cakap kalau dia join main jugak, comform boleh kalahkan ayah aku....hehehe..adik kedua aku pulak cakap ' jangan sampai dia skorsemua strike' nanti takda siapa nak lawan dia pulak...phuiiiii..berlagak betol...hahaha!

so sweet family aku ni...syukur sesangat =)

1 comment:

sharifah rosidah said...

Aunty pun selalu juga keluar dengan anak2.....yang tak best nya bila ajak main bowling semua tak nak termasuk bapak nya.....semuanya gara2 takut kalah dengan mak nya yang vogue ni....ini lah satu2 nya game yang aunty boleh dan pandai main...game lain haraaam.

Nuffnang