Followers

Friday, November 22, 2013

frendly itu memberikan kesan mendalam

Apa citer lagi???ermmmm...nanti-nantilah aku post kemudian...banyak nak kena ingat balik semula....itulah akibat lama tak update-update...hikhokhikhok...maka selepas ini mulalah aku kembali berblog dengan kisah-kisah serta info yang aku boleh kongsi-kongsi dengan korang....cewahhhhhh info la sangat....hahahaha!

hari ni aku jugak kembali nak mengaktifkan blog aku ni sebagai medium untuk aku meluahkan pendapat, pandangan, idea, mahupun perasaan....pergggghhhhh!hahaha!macam gempak je....macam bagus je....hihihi..kata orang, dengan penulisan adalah cara terbaik untuk mengekspresikan diri...tapi aku kata pula tak sangat..kekadang bukan semua orang jujur dalam penulisan dia....cite lain, cite nak up je,walhal realitinya...???erm...siapa sokong??ermmm...isu sensetip tak nak bincang...OK STOP!hahaha!kang tak pasal-pasal kena saman..

perghhhhhh kenapa aku rasa nak menaip entry membuak-buak ni..??apa kisahnya??hahaha!oklah, aku nak story sikit pasal kelemahan aku masa main badminton...seperti yang korang tahu aku sekarang ni memang active bermain bola sepak, futsal dan badminton...*nasib cik ta memahami..huhu!* so, baru-baru ni team aku yang dikenali sebagai ' Rusa Berdiri RC ' adalah set satu frendly dengan group-group otai plus orang lama-lama...terus terang aku beritahu korang yang team aku kalah tak melawan 5 berbalas kosong...kahkahkah!*next time repeat!huhu!*tapi memang malam tu semua member-member main tak berapa nak menjadikkkkkkkk termasuk lah aku kejap jadi...kejap tak jadikkkkkkkkkkkkkkk...puiiii...hahaha!


banyak kelemahan-kelemahan yang aku dapat masa frendly badminton hari tu...*setelah termenung seharian menganalisis...hihihi* salah satunya persefahaman ko dengan partner...sangat penting!mungkin sebab aku tak selalu pair dengan rakan aku tu secara SERIUS...so, akibatnya masa game tu masing-masing cuba untuk memahami pergerakan supaya tak sama-sama mengejar bulu tangkis yang sama.....kihkihkih!yolah, member aku tu duduk kedah..sesekali baru turun KL join main badminton....berbeza dengan pihak lawan aku tengok pergerakan dorang smooth clean n clear je...

tapi kalau ikut dari penilaian dari rakan-rakan yang duduk menonton, set pertama kita orang main ok dan macam best je walaupun tewas...hahahahaha!banyak mengatur game dan menyerang bertali arus serta kurang melakukan kesalahan-kesalahan mudah...tapi bila masuk set kedua?????ini lah masalahnya...apa pun tak menjadi...kita orang hilang keyakinan diri dan semangat untuk melawan....game aku dah tak agresif macam set pertama....gaya permainan kita orang seperti sudah dibaca dan mudah je dorang matikan bulun tangkis tu...huhuhuu...*ala pening la..peninggggg*


dan aku bertambah terkejut pulak bila pihak lawan aku tu bermain dengan begitu pantas sehingga aku dan rakanku tak dapat nak control balik game tu...bila pihak lawan dah dapat control game, secara automatiknya game aku pada set kedua tu hancusssssss lebussssssss dan tewas dengan mudah...semua skill tak menjadikkkkkkk...hampehhhhh...mata-mata mudah je pihak lawan dapat...caitttt

lagi satu, emosi..!perlu dikawal...bila dalam keadaan tertekan dan ketinggalan jurang mata yang agak jauh dan kesilapan-kesilapan mudah yang dibuat, compom aku dan rakanku beraksi dalam keadaan tertekan....nak comeback control game tu seimbang memang rasa susah gila...ini serius*orang lain mungkin boleh lah..hehehe!*respect lah pemain-pemain badminton worldclass kat dunia ni coz mental dan emosi dorang sangat tiptop!huhuuhu...


so, apa yang perlu aku buat ialah, aku perlu memperbaiki mana yang patot sekiranya aku nak menang frendly-frendly akan datang...!yolah, orang akan cakap frendly je pun, bukan menang apa-apa..hihihi..lantaklah kan yang penting kepuasan bermain dan kenikmatan mengecapi kemenangan...hohoho!sekarang ni aku perlu perbaiki pukulan kilas atau lebih popular dengan nama backhand aku....hmmmmm...

pukulan kilas aku tu ok sebenarnya, cuma tak selaju dan setajam semasa aku smash!*macamla aku smash laju sangat*kuikuiki...bila pihak lawan asak bertali arus kat sebelah backhand aku, payah pulak aku nak matikan bulu tangkis tu...aku cuma boleh hantar balik ke depan jaring arah yang sama ataupun clear bulu tangkis tu ke belakang...tapi kadang-kadang return bulu tangkis tu separuh gelanggang.....cissssss...cissss...cissss...!so, itu memberikan pihak lawan peluang untuk menyerang kaw-kaw dan matikan terus bulu tangkis tu dengan muka yang garang...silap-silap smash dorang boleh kena kepala aku...adoiii sakitnya!

hurm...kadang-kadang aku try jugak ubah variasi ambik pukulan kilas tu...contoh macam dah bersedia dulu sebelum pihak lawan hantar...takpun aku banyak menggunakan pukulan sisi atas kepala...haaaa hambik ko!macam la korang faham kannnnnnnnn....hahahaha!tapi bergantung jugak dengan keadaan dan situasi masa game tu...kalau tetiba aku dah termati langkah???berterabur kejar mengejar dan nampak macam aku sedang dibuli oleh pihak lawan...hehehehe...

kesimpulannya, frendly...game sebenar tak sama macam ko main petang-petang depan rumah ber..........' net ' kan pintu pagar...korang perlu fokus........hahahaha!

korang pun dah boring baca kan...

okla bai


No comments:

Nuffnang