Followers

Wednesday, July 24, 2013

aku beli roti john

ini roti john...aku tak buat...aku beli...sedaplah


rambang mata dibuatnya ko!kalau ikutkan nafsu mahu nak aku tapau semua roti john yang kedai ni jual....hehehe!amboi kan...

salah satu juadah yang cukup popular kat mana-mana bazaar seantero Malaysia...apa lagi kalau bukan “roti john”....macam mana roti john ni dapat nama dia aku pun tak pasti...erk!
ada siapa-siapa tahu??


biasanya inti roti john simple sangat...ofkos ada roti, daging/ayam sikit, telur, sos dan mayonis je....roti john ni elok makan time panas-panas kan...baru lah terasa kejohnnya kan...hehehe!so, lepas beli tu elok lah masa nak berbuka tu panaskan lah balik dalam gelombang ketuhar...fuyoooooooo!*kalau nak panas sangat, makan terus masa beli kat bazaar tu pun boleh...hihi!*

harga pula biasanya sekitar RM 3 – RM 4...*tengok korang nak roti john yang panjang ke pendek* cuma yang luar biasa tu ada dorang jual dalam rm5...aku pun tak faham kenapa roti john pun naik harga sekarang...wawawawa...so, pandai-pandai lah korang cari roti john yang jual berpatutan dengan kesedapannya...haha!


korang pernah try buat sendiri roti john ni tak..??dapat bubuh apa yang korang nak banyak-banyak kan....lepas tu boleh ulang-ulang makan...lagi puas hati sebab boleh sumbat macam-macam inti...

soalan aku ada yang rajin mau bikin ini roti john tak?

bak sikit wehhhhh.... :P

bai-bai










No comments:

Nuffnang