Followers

Wednesday, July 17, 2013

bazaar memang meriah!

dah pergi bazaar Ramadhan ke??nasihat untuk korang dan jugak diri sendiri, jangan membazir walaupun terliur tengok makanan...memang mencabar nafsu kan...hihihi..

berjimat cermatlah ketika membeli*ewah-ewah dah macam kempen...hee*pastikan lepas berbuka tu jangan ada makanan berlambak tak habis...tapi tak mengapa, kalau dah tak boleh tahan sangat nafsu nak beli tu...beli je!jangan risau sebab takda sapa pun nak marah korang...lagipun duit korang kan, sukatilah!huhuhu...

tapi kalau nak dapatkan pahala bulan baiknya, apa salahnya sedekah apa yang dibeli tadi...tinggalkan satu je untuk kita...rasanya cukup kot untuk berbuka puasa nanti....waaaa so sweet kan...hahaha!bau makanan kat bazaar....fuh!hahaha...


ofkos aku pun pergi bazaar jugak kan..dah tahu dah kedai mana yang ok-ok, memang kat tempat tu je tiap-tiap tahun...so, senang lah...yang pasti seminggu berpuasa ni aku baru sekali je dapat beli roti john!huhuhu...pastu tak snap gambar pulak....hadoiiii...

murtabak sempat...nah!ringgit Malaysia dua ringgit lima puluh sen...


kawal sikit tangan tu,jangan dok tunjuk nak yang tu...nak yang ni...kemai lagi dok nak ambik yang tu, nak ambik yang ni kan...tolong.tolong.plssssssssss....hahaha!

kuih-muih pun sempat...memang sedap!ada rasa dan pastinya gerai kuih-muih ni habis cepat!*gadis bertudung biru tu siapa ek??booo...boooo...* pening mata aku nak pilih kuih mana satu...


compom mata korang celik luas-luas dan hidung kembang kempis tak tahu nak pilih kuih mana satu...hihi!

air pulak??tembikai or soya or tebu...air yang lain ada jugak...tapi buat masa ni belum bersedia nak minum air lain....hahaha!gadis penjual tebu ni macam cun wooooo.....hahaha!larikssssssssssssss laju-laju!


so, siapa yang pergi bazaar hari ni??

selamat ke bazaar petang ni dan selamat berbuka puasa!

p/s : aku tengah comfius ni...ayam golek ke kambing golek??hihihi...

bai-bai


1 comment:

Mira Adzlia said...

xjejak bazar lg wlupun dah 9 ari pose..huhu

Nuffnang