Followers

Thursday, December 19, 2013

sedapnya makan durian

oh hai korang!

sekarang musim durian ke..??atau sekarang tiap-tiap bulan musim durian..??ahaks..

so, hari tu aku ada lah beli beberapa biji durian...tapi yang pasti bukan durian jenis musang king lah...jenis gred d24 kalau tak silap...lupa pulak aku jenis gred apa...huhuu!aku pun tak pasti kenapa sekarang durian ada gred-gred...korang??agaknya durian pun kena ambik exam..lulus cemerlang baru boleh dapat gred musang king...hahaha!tingtong tebabom...


aku takda lah havoc sangat kat durian ni..tetapi boleh lah...boleh la kalau nak makan tu kan...tapi emak aku memang peminat durian...suka makan buah durian...ayah dan adik-adik aku sama macam aku jugak, bolehlah kalau nak makan durian tu...kalau terasa nak makan banyak sikit...makan..nak makan sikit pun bolehhhhhh...

tapi cik ta..??ohhh...dia kureeeeennng sikit makan buah durian ni...seulas dua je...masuk tiga ulas rasa nak muntah...apa kes??tapi bila tiba masa mengidam dia tu, tengah malam pun boleh sebut jugak ayat 'sedapnya kalau dapat makan durian kan sayanggggg' pergggggghhhh ayat manja beb!*sayang la sangat*gilooooo cair ko dibuatnya....haha!tengah-tengah malam apek jual durian pun tidur cun baik punya lena sayang oiiii....hahaha!


masa ni cik ta tak makan lah durian tu, tekak dia tak terasa nak makan..katanya lah..cik ta oh cik ta!so, dia tengok je kitaorang sekeluarga makan...bila mak aku pelawa, dia cakap 'takpa-takpa makan...makan lah dulu...haa...makan makan...' *dengan suara yang ayu..hahaha!* lagipun, ada orang pesan kat aku bahaya kalau orang mengandung makan durian...betul ke??ntah..idok lah pulak aku tahu yang tu...huhuhu...

korang hantu durian tak..???emm makan durian boleh tinggi kolestrol ke..??ntah la jugak kan...korang google la ek...tunggu aku cerita memang tak lah...kehkehkeh!sebenarnya, tak salah makan durian, tapi berpada-pada lah...bau durian memang terbaik...lepas makan durian, korang try buat 'beeeeeerrrrrrgggggg' kat muka isteri/suami korang*sendawa*compom sepantas kilat penampor jepun hinggap kat pipi...hahaha!tak percaya..??cuba lah...

makan lah kalau korang suka, tapi kalau boleh beringat-ringat sikit masa makan tu...amalkan jugak petua orang tua-tua...lepas makan isinya, letak sikit air kat dalam kulit durian...lepastu hirup airnya bukan telan bijinya okey...!nak follow ke tak sukatikoranglah...katanya untuk kurangkan kepanasan dalam badan selepas makan durian...ini pesan mak dan ayah aku...mak ayah korang pesan apa pulak??hehehe...

apa pun, setiap buah-buahan ada kebaikan tersurat dan tersirat...cuma aku atau korang je yang kurenggggg ilmu sikit...kihkihkih!bak kata pepatah tuntutlah ilmu sampai kehongkongdisneyland...hakhakhakhak!pepandai je ko kan...cait!

bai-bai

p/s : korang tahu ke siapa cik ta ni..??hakhakhak!


2 comments:

anna hashim said...

cik ta tu, isteri kamu la cikgu qery..hahahahaaa

Bd Boy said...

I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed reading your blog posts. Any way I'll be subscribing to your feed and I hope you post again soon.I suggest to visite this website. SigninPage.com is a website dedicated to providing information on gmail sign in, along with hotmail signin, facebook signin facebook sign in page and yahoo sign in page and yahoo mail sign in page login pages.

Nuffnang