Followers

Monday, December 9, 2013

BULGOGI

ingat!jangan sesekali tinggalkan laman blog masing-masing lebih dari tiga hari...
kenapa???

sebab kesannya cukup parah, cantohnya macam aku....hahahaha!ngaku terus....dan ini pengajaran yang cukup berkesan untuk diri sendiri...
akan tetapi..???

adaakukesah...woiiiii, bukan best pun blog ko....cait.cait.cait...END!

baru-baru ni*agak lama la jugak* aku bersama cik ta ajak emak aku try makanan korea kat midvelly tu...ni semua cik ta la punya pasal...kemain up up up lagi dia story kat emak den...tau-tau je bila aku singgah rumah mak jap...mak dah dok sebut-sebut macam mana rasanya makanan korea tu...huhuuu...

emak : macam mana rasa makanan korea tu..?
aku : biasa je emak, tak kena dengan tekak abang
emak : hana*mak aku panggil* suka ke makan?hari tu dia cakap kat mak sedap..
aku : ait?hari bila?ntah..mak nak rasa ke?jom!
emak : eh..tak lah, emak tanya je..
aku : eleee emak nak rasa la tu, esok kita pergi...balik nanti abang cakap
kat hana emak ajak pergi makan makanan korea...hahaha!ajak ayah sekali
emak : ehh..emak pulak yang ajak..ayah ko tak minat cerita korea..
*fuyooooo..dasyat emak den...hahaha!*
aku : hahahaha...takpa lah emak sama je...

tergelak sorang-sorang bila ingat balik ayat emak cakap 'ayah ko tak minat cerita korea'...hehehe!patutlah malam-malam berebut remote astro...kihkihkih!

balik rumah terus aku cakap kat cik ta..

aku : haaaa...kamu lah ni cerita kat emak..kamu salah*tuduh cik ta..kihkih!*
cik ta : hahh??cerita apa..??apa..??*buat muka pelik*
aku : cerita kat mak cakap makanan korea sedap kan...kan...
cik ta : hihihihihihi..ha ah sedappppppp*cakap manja2 la pulak..cait*
aku : kamu tepon lah emak cakap nak ajak dia gi makan makanan korea esok...
cik ta : erm??kenapa kita..???ok je..hihihihi

aku pun tak faham kenapa cik ta suka sangat makanan korea tu...huhu!esoknya tu, kita orang pergi makan makanan korea kat bulgogi brothers...korang dah try??ada lagi tempat yang sedap ke??kalau ada rekemenkan la...boleh try-try kan...


aku tak berapa suka sangat makanan korea ni, ni semua ceera punya pasal...hahaha!tetiba tuduh dia..siapa suruh rekemenkan kat adik bongsu dia ni... =P

so aku oder makanan ni je...


daging bentuk love...wah!wah!dasyatttttt...sebelum masak


semasa masak dengan tukang masak yang sopan dan terer pegang pengepit satu tangan, satu tangan lagi letak belakang...gila stail memasak...kehkehkeh!


selepas masak ini hasilnya...macam sedap kan??hehehe..lembut dagingnye ye...tetiba nak feeling-feeling korea sikit...hahaha!apa lagi, k-pop le..push your hands up..push your hands up..tututututtuttttt..i want nobody..nobody but you...itu je aku tahu lagu korea....hahahaha!

ni pulak makanan cik ta dan mak aku..apa nama makanan ni pun aku tak tahu..huuu..


emak aku tak tahu pun nak makan apa...yolah, pertama kali makan makanan korea kan...cik ta yang oderkan...kemain cucukcucuk emak den cakap ni makanan korea paling sedap...hihihihi

story ni takda lah seronok mana pun...hahahaha!

ok, bai





















No comments:

Nuffnang